Albert + claim
Newsroom
Informační servis společnosti Albert ČR
Banner

Albert se setkal se zástupci hnutí Obraz. Představil své aktivity na podporu zvyšování animal welfare standardů

Albert se dnes v sídle společnosti setkal s hnutím Obraz, kterému podrobněji představil standardy animal welfare a iniciativy na podporu extenzivních chovů a drůbeže z volného výběhu. Současně se ohradil proti stylu kampaně hnutí, především v médiích a na sociálních sítích. Na jednání byli přítomni také představitelé Svazu obchodu a cestovního ruchu a dodavatelé z farem Rabbit Trhový Štěpánov.

Zástupci Alberta měli na setkání možnost představit hnutí Obraz následující:

  • Albert zvyšuje dostupnost i popularitu drůbeže z extenzivních chovů a jako první představil a intenzivně rozvíjí ucelený program vlastní značky Královské kuře s prodlouženou délkou výkrmu s chovem již na deseti specializovaných farmách.
  • Albert buduje veřejné povědomí o standardech animal welfare s podporou marketingových aktivit a investic do cenových akcí.
  • Albert posouvá český trh směrem k západnímu, nejenom co se týče nabídky, ale i poptávky.
  • Albert se ohradil vůči stylu kampaně hnutí Obraz, především v médiích a na sociálních sítích.

Hnutí Obraz zahájilo před více než týdnem kampaň proti minimálním standardům animal welfare, které stanovuje česká legislativa. Na jejich dodržování dohlíží Státní veterinární správa a staly se terčem kritiky poté, co hnutí zveřejnilo videa z farem, které dodávají do celé maloobchodní sítě v České republice.

K standardům se vyjádřila také předsedkyně představenstva Českomoravské drůbežářské unie Gabriela Dlouhá: „Chovy kuřat jsou v České republice pod přísnou kontrolou Státní veterinární správy a splňují všechny požadavky evropské i české legislativy. Pokud má někdo podezření na porušování zákonů, může se obrátit na Státní veterinární správu nebo příslušnou krajskou veterinární správu. Zásadně ale odmítáme lživá a zavádějící obvinění, že by tuzemští dodavatelé dodávali kuřata v rozporu se všemi pravidly péče o životní pohodu zvířat.

Ke kampani se vyjádřil Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR: „Pokud má Obraz zájem na reálné změně ve prospěch zvířat, musí se stát součástí této změny. V minulosti jsme hnutí opakovaně vyzývali k práci na legislativní změně, vždy to ale odmítli jako příliš náročnou práci, dokonce i poté, co jsme jejich zástupcům dojednali schůzku na rezortním ministerstvu. V tomto momentě proto musí vstoupit do hry právě ministerstvo zemědělství a jasně říct, zda jsou změny potřebné, anebo jsou chovy kuřat v Česku plně v souladu se všemi pravidly. Obchod odmítá být obětí marketingových kampaní aktivistů, kteří chtějí pomocí emocí získávat finanční příspěvky, aniž by za tyto finance udělali cokoliv pro skutečné zlepšení života zvířat,” řekl Tomáš Prouza, prezident Svazu.

Přečíst předešlý článek
Přečíst další článek