Kdo jsme
Jsme tu pro zákazníky už více než tři desetiletí. A pyšníme se jedním prvenstvím – na počátku 90. let jsme otevřeli historicky první novodobý supermarket v Česku. Jmenoval se Mana a zákazníky v Jihlavě poprvé přivítal 6. června 1991. Dnes je Albert známou značkou po celém Česku a více než 300 našich obchodů obslouží každý týden čtyři miliony zákazníků. Supermarkety i hypermarkety najdou zákazníci v každém kraji. O zákazníky se stará 20 000 zaměstnanců na různých pozicích a s různými úvazky, kteří pracují v obchodech, ve třech distribučních centrech a v centrální kanceláři v Praze. Albert se řadí k největším soukromých zaměstnavatelům v zemi. Jsme odpovědným obchodníkem a záleží nám na tom, abychom byli dobrým sousedem všude tam, kde působíme. Ve více než 300 obchodech Albert chceme být pro naše zákazníky pomocníkem při výběru potravin a inspirovat ke zdravému životnímu stylu. V roce 2021 získal Albert ocenění za mimořádnou kvalitu v soutěži EFQM Global Award. Jako jediný zástupce České republiky jsme uspěli v konkurenci firem z celého světa a dosáhli na nejvyšší možné hodnocení. Porota ocenila jasně definovanou strategii rozvoje naší společnosti, důraz na prodej kvalitních produktů podporujících zdravý životní styl, ale také péči o zaměstnance a podporu udržitelných řešení šetrných k přírodě.
Naše hodnoty
Respektujeme etické zásady a hodnoty naší společnosti. I díky tomu dokážeme dělat každý den správná rozhodnutí a chránit vztahy s našimi kolegy, dodavateli, zákazníky i komunitami. Neustále zlepšujeme také naše pracovní prostředí, aby byl Albert profesionálním i přátelským místem k práci. S tímto cílem spoléháme na naše základní hodnoty:
ODVAHA
Prosazujeme změny, jsme vnímaví, smělí a inovativní.
ČESTNOST
Děláme správné věci a získáváme si důvěru zákazníků.
TÝMOVOST
Společně přebíráme zodpovědnost, spolupracujeme a vítězíme.
PÉČE
Staráme se o naše zákazníky, kolegy a komunity.
HUMOR
Jsme skromní, nohama na zemi a nebereme se příliš vážně.
Inovace
Podporujeme inovativní řešení pro naše zákazníky i kolegy. Inovace zahrnují objednávkové systémy umělé inteligence, které pracují s velkými objemy dat a starají se o to, aby zboží v obchodech byl vždy dostatek, ale zároveň abychom potravinami neplýtvali. Robotizace urychluje objednávky i příjem zboří. Práci i cennou surovinu, papír, šetří také elektronické cenovky, které testujeme ve vybraných obchodech. V obchodech, kde to dává pro zákazníky smysl, pak jsou samozřejmostí samoobslužné pokladny. A připravujeme více, těšte se!
Aplikace Můj Albert
Aplikace Můj Albert, kterou jsme pro zákazníky po celém Česku spustili v dubnu 2021, slouží jako věrnostní program, aktuální leták, nákupní seznam i inspirace v podobě zdravých receptů. Uživatele odměňuje kredity za všechny nákupy, a navíc za výběr zdravých produktů. Jde tak o další způsob, jak Albert podporuje zdravý a vyvážený životní styl svých zákazníků. Můj Albert také klade důraz na přírodu a životní prostředí. Zákazníci mají možnost zvolit si pouze elektronickou podobu pokladní účtenky, která tak zcela nahradí její papírovou verzi. Všechny útraty v Albertu pak uživatel najde přehledně na jednom v místě v digitálním archivu aplikace.
Albert SCAN
V létě 2020 jsme v modernizovaném supermarketu v Jesenici u Prahy představili systém samoobslužného odbavování nákupu - Albert SCAN. Za vchodem do prodejny najdou zákazníci ruční skenery anebo návod, jak použít k načítání zboží vlastní mobilní telefon. V průběhu nákupu pak můžou produkty sami skenovat a ukládat je rovnou do tašky. Jesenický supermarket se stal prvním obchodem Albert, který tento systém testuje. Aktuálně mohou nákup za pomoci funkce Albert SCAN vyzkoušet také zákazníci v prodejně Albert na pražské Florenci a v hypermarketu v Čestlicích.
Krátké účtenky bez fenolu
Albert už v roce 2018 zavedl a používá ve všech svých obchodech účtenky bez obsahu fenolu (BPA). Pokladní pásky bez obsahu BPA jsou šetrnější k životnímu prostředí i k lidskému zdraví, zvláště pak pokladních, kteří manipulují s účtenkami každý den. Od roku 2018 došlo díky postupným krokům také k zásadnímu zkrácení pokladních účtenek. Po tisku povinných údajů na zadní stranu Albert jako první maloobchodní řetězec v Česku nabídl zákazníkům možnost vytisknout zjednodušenou krátkou, nebo ještě kratší EET účtenku. Toto zkrácení přináší menší zátěž pro přírodu a roční úsporu přibližně sedmi tun termopapíru. Také u standardní verze účtenky proběhla v posledních dvou letech hned dvě zkrácení, která zajistila eliminaci termopapíru v délce minimálně 12 centimetrů. V aplikaci Můj Albert mohou zákazníci využít funkci "Nepotřebuji papírové účtenky" – přehledný digitální archiv, ve kterém uživatel najde veškeré útraty na jednom místě, fyzickou verzi plně nahrazuje.
Modernizace prodejen
Jen roce 2019 jsme zmodernizovali či jinak upravili sedm desítek prodejen Albert a do konce roku 2020 plánuje vylepšit dalších téměř dvacet obchodů. Za poslední tři roky jsme zlepšili nákupní zážitek ve více než 200 našich prodejnách. Rok 2019 byl přelomový z pohledu velkých obchodů. Ty převzaly a do regionů přinesly nejúspěšnější prvky a celkovou koncepci Albertu na Chodově, který je naší vlajkovou lodí a stal se nejlepším obchodem v České republice v hodnocení Diamantové ligy kvality. V letošním roce jsme mimo jiné představili nový koncept supermarketu Albert. Zákazníkům přináší řadu novinek, jako je skenování zboží během nákupu, systém suché páry v oddělení ovoce a zeleniny pro udržení čerstvosti nebo možnost nakoupit bezobalově luštěniny či suché plody. Vše s ohledem na čerstvost, lokálnost, pohodlí a výběr při malém i větším nákupu a inspiraci ke zdravému životnímu stylu. Vedle modernizací našich supermarketů i hypermarketů pak hledáme také nové lokality a otevíráme i nové prodejny.
Elektronické cenovky
V roce 2019 zahájil Albert v hypermarketu v pražských Nových Butovicích testování elektronických cenovek. Postupně se test rozšířil do dalších jedenácti obchodů různých formátů. Aktuálně fungují digitální cenovky ve více než 50 prodejnách Albert převážně v Praze a Brně. Technologická novinka díky úspoře papíru šetří životní prostředí, zaměstnancům prodejen pak usnadňuje práci. Zákazníkům přináší e-cenovky pohodlí, a ještě více jim usnadňují nakupování. Digitální displej vedle ceny přehledně zobrazuje i další informace o produktu, jako je země původu či jakost.
Samoobslužné pokladny
Samoobslužné pokladny nabízíme ve více než osmi desítkách našich vybraných supermarketů a hypermarketů. Zákazníci si tak mohou zvolit způsob placení podle svých preferencí. Samoobslužné pokladny instalujeme tam, kde je zákazníci oceňují, a zároveň kde dává tato investice smysl. Zákazníci oceňují u samoobslužných pokladen rychlé odbavení nákupu, které je často spojené a podpořené pohodlným bezkontaktním placením.
Ocenění
Záleží nám na tom, aby Češi jedli lépe a naše obchody byly příjemným místem k nákupu pro naše zákazníky, stejně jako k práci pro naše kolegy. Velmi si vážíme všech ocenění, která nás zároveň zavazují k tomu být každý den ještě lepší.
2023 – Ceny Fóra dárců – Charitativně komunikační projekt – 3. místo pro Nadační fond Albert
2023 – Top odpovědná velká firma – titul Trendsetter
2023 – Top odpovědná velká firma – ocenění Leader
2023 – ESG Rating –TOP 10
2023 – Effie – Hlavní cena Grand Prix
2023 – Effie – Zlatá Effie za dlouhodobé budování značky
2023 – Ceny fóra dárců – Osobnost filantropie a nadačního sektoru – Marcela Varmužová, ředitelka distribučního centra Albert v Olomouci
2023 – Cena Potravinářské komory ČR o nejlepší inovativní potravinářský výrobek – Banánový chlebíček – 1. místo
2023 – Cena Potravinářské komory ČR o nejlepší inovativní potravinářský výrobek –Mlynářská brioška
2023 – dTest – Albert Slunečnicový olej – 3. místo
2023 – test deníku Blesk – Albertovo kvalitní Vepřové & hovězí do 20 % tuku – 3. místo
2023 – test deníku Blesk – Albert Lasagne s mletým masem a sýrem – 2. místo
2023 – test deníku Blesk – Albert bramborová kaše s mlékem – 3. místo
2023 – dTest – Albert Grill Špekáčky – 1. místo
2023 – dTest – Albert/Grill Bavorská klobása – 1. místo
2023 – test deníku Blesk – Nature’s Promise Bio Špaldová celozrnná mouka – 1. místo
2023 – dTest – Albert Lasagne s mletým masem a sýrem – 1. místo
2023 – Pečeť Blesku – La Bohéma 1830 Vaječný likér – 1. místo
2023 – Zlatá medaile v Salonu vín 2023 – Sommelier Collection polosladká Pálava – 100 nejlepších vín ČR pro 2023
2022 – Cena Potravinářské komory ČR o nejlepší inovativní potravinářský výrobek –Mlynářská řada – 1. místo
2022 – Ceny Fóra dárců – Zaměstnanecká sbírka – 3. místo pro Nadační fond Albert
2022 – ESG Rating – TOP 10
2022 – Top odpovědná velká firma
2022 – ministerstvo zemědělství ČR – Ocenění za objem prodaného českého chřestu 2. místo
2021 – soutěž Mastercard obchodník roku 2020 – 2.místo
2021 – Světová cena kvality EFQM Global Awards – nejvyšší 7* hodnocení
2021 – Visa Czech Top Shop – Supermarket Albert Jesenice – 1. místo
2020 – Nejlevnější rodinný nákup – Vítěz nezávislého testu MF Dnes
2020 – Česká chuť Eidam 30 % plátky – 3. místo v testu dTest
2020 – Mistrovský chléb z Albertova pekařství – ocenění Volba spotřebitelů – titul Nejlepší novinka roku 2020
2020 – Zaměstnavatel roku 2020 – 5. místo v kategorii nad 5 000 zaměstnanců
2020 – Česká chuťovka 2020 – Albert Bílý jogurt bifido, Albert Tradiční pomazánkové niva / pažitka / s křenem, Albert Retro královská slanina, Albert Retro tlačenka, Albert Retro vídeňské párky, Česká chuť Bílé zelí, Česká chuť Brambůrky paprika, Česká chuť Knedlík lázeňský, Albert Puding čokoládový bez šlehačky / vanilkový bez šlehačky, Albert Excellent Krůtí prsní filet nejvyšší jakosti, Moravian Collection Ryzlink rýnský, Moravian Collection Tramín červený, Moravian Collection Bio Sauvignon
2020 – Albert Smetanový krém – 2. místo v testu dTest
2020 – Česká chuť Kremžská hořčice – 2. místo v testu MF Dnes
2020 – Albert Grilovací koření – 3. místo v testu dTest
2019 – Ambasador kvality České republiky, cena České společnost pro jakost.
2019 – Zlatá Effie za efektivní reklamu v kategorii Potraviny
2019 – Cena za podporu rozvoje regionů – Odpovědný zahraniční investor v České republice
2019 – Česká chuťovka 2019 – Retro dědova papriková klobása, Retro špekáčky farmářské, Retro párek extra se sýrem, Moravian Collection Ryzlink rýnský pozdní sběr, Moravian Collection Tramín červený pozdní sběr, Moravian Collection Veltlínsé zelené pozdní sběr,
2019 – Vídeňské párky Česká chuť – 1. místo v testu deníku Blesk
2019 – Anglická slanina Česká chuť – 2. místo v testu deníku Blesk
2019 – NFA – Cena Ď – cena určená mecenášům a dobrodincům v oblasti kultury, charity, vědy, vzdělávání a morálních hodnot v České republice
2019 – Nature’s Promise Bio Baby Food – ocenění Volba spotřebitelů – titul Nejlepší novinka roku 2019
2019 – HM Albert, Praha 4 – Chodov – Cena za vynikající kvalitu České společnosti pro jakost v segmentu Food – Diamantová liga kvality 2018
2019 - HM Albert, Praha 4 – Chodov – Zvláštní cena prezidenta SOCR ČR v segmentu Food – Diamantová liga kvality 2018
2019 – čtyři obchody Albert (Brno, Mladá Boleslav, Praha 4, Praha 6) – Certifikát Držitel ocenění Diamantové ligy kvality 2018 v segmentu Food – Diamantová liga kvality 2018
2019 – ocenění Firma pro zdraví – organizace Firma pro zdraví ocenila Albert za úspěšný pilotní program „Prevence respiračních onemocnění“
2019 – AHB Mozzarella – 2. místo v testu dTest
2019 – Albert Go Nuts – ocenění Volba spotřebitelů – titul Nejlepší novinka roku 2019
2018 – Albert Moravský Krumlov – Zvláštní cena prezidentky SOCR ČR v segmentu Food – Diamantová liga kvality 2017
2018 – čtyři obchody Albert (Havlíčkův Brod, Hodonín, Mladá Boleslav, Moravský Krumlov) – Certifikát Držitel ocenění Diamantové ligy kvality 2017 v segmentu Food – Diamantová liga kvality 2017
2018 – Nadační fond Albert – ocenění Bílá vrána v kategorii Zaměstnavatel (od organizace yourchance) – za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně ohroženého prostředí a projekt „Do Alberta na praxi“
2018 – Albert Vinná klobása Albert – 1. místo v testu A Dost!
2018 – Moravian Collection Veltlínské zelené 2017 kabinetní víno – Zlatá medaile Národní soutěž vín 2018 - Znojemská podoblast
2018 – Moravian Collection Ryzlink rýnský 2015 kabinetní víno – Velká zlatá medaile Grand Prix Vinex 2018
2018 – Moravian Collection Tramín červený 2017 pozdní sběr – Prague Gold 2018 Prague Wine Trophy
2018 – Plnotučná hořčice Česká chuť – 1. místo v testu dTest
2018 – Albertoviny – 2. místo v kategorii B2E – soutěž Fénix
2018 – Nature’s Promise Free From – ocenění Volba spotřebitelů – titul Nejlepší novinka roku 2018
2018 – Nature’s Promise Veggie – ocenění Volba spotřebitelů – titul Nejlepší novinka roku 2018
2018 – soutěž Mastercard Obchodník roku 2018 – 2. místo v kategorii SOCR ČR – Zaměstnavatel v obchodě
2017 – Stříbrný certifikát TOP odpovědná firma 2017 – uděluje Byznys pro společnost za aktivity v oblasti trvale udržitelného a odpovědného podnikání
2017 – Albert Quality Majonéza– 1. místo v testu dTest
2017 – Máslová vánočka Česká chuť – 1. místo v testu deníku Blesk
2017 – Albert Quality Šlehačka ve spreji – 1. místo v testu deníku Blesk
2017 – Albert Papírový program – ocenění Volba spotřebitelů – titul Nejlepší novinka roku 2017
2017 – Albert Buchty – ocenění Volba spotřebitelů – titul Nejlepší novinka roku 2017
2017 – Albert Hořické trubičky s čokoládovou polevou – ocenění Volba spotřebitelů – titul Nejlepší novinka roku 2017
2017 – Albert Quality Olivový olej – 1. místo v testu dTest
2017 – Acidofilní mléko AH Basic – 1. místo v testu Černých ovcí, Česká televize
2017 – Moravian Collection Cabernet Sauvignon rosé 2016 pozdní sběr – Prague Silver 2017 Prague Wine Trophy
2017 – Moravian Collection Muškát Moravský 2015 pozdní sběr – Prague Gold 2017 Prague Wine Trophy
2017 – Obchodník s největším meziročním nárůstem objemu vybraných potravin v Národní potravinové sbírce 2017 – Národní potravinová sbírka, Byznys pro společnost Národní potravinová sbírka, Byznys pro společnost